گرامي باد دفاع دليرانه
خوشا با فرق خونین در لقای یار رفتن
سر جدا پیکر جدا در محفل دلدار رفتن
مناسبتهاي ناب مخصوص كشور ما كم نيستند. از بين آنها هشت سال دفاع مقدس شايد جلوه و آئينه تمام نماي همه ابعاد وجودي ايران اسلامي باشد. در مورد ضرورت دفاع از خاك و انديشه پاك زياد گفته شده است. اما حسب وظيفه اي كه همه ما داريم و كمتر بدان پرداخته ايم چند نكته را با شما واگويه مي كنم تا اپسيلوني از سهم خود را ادا كرده باشم
· ثابت كرديم تا به ما تعرضي نشود كسي را آزار نمي رسانيم.
· اگر در شرايط سخت و حاد مثل جنگ قرار بگيريم استعدادهاي خارق العاده ايرانيمان گل مي كند. اصولاً ابتلا صيقل دهنده دلهاست و چه دلهايي كه در بلاي كربلايي جنگ، از الماس بهتر و تيزتر درخشيدند. وجه منفي اين مساله خوابيدن ما در شرايط غير حاد است به گونه اي كه در ديگر ممالك كمتر مي بينيم.
· اسلام حلقه اتصال ما ايرانيها به هم بوده و خاك پاك ايران نيز نقش مهمي در جوش خوردن دلهاي غير مسلمان به ما دارد.
· در مورد ويژگيهاي روانشناختي رزمندگان دنيا، بويژه آنها كه داوطلبانه در جنگ شركت مي كنند تحقيقات مختلفي شده و تفاوت هاي مهمي هم ذكر شده است. اما تحقيق كارشناسي ارشد بنده و مشاهداتم مي گويند در بين مردم ما تفاوت هاي بارزي در شخصيت رزمندگان و مردم عادي ديده نمي شود، گويا ملاكهاي ديگري آنها را به جبهه ها مي كشانده است.
· هشت سال جنگ، انرژي و هزينه مادي و انساني زيادي از ما گرفت اما سرمايه اصلي ما نيز محسوب مي شود. گويا اين نبرد نا جوانمردانه در حكم فشار دادن يك فنر و جمع كردن پتانسيل زيادي براي ملت ما بوده است كه از درصد بسيار پاييني از اين انرژي جمع شده، توانسته ايم بهره ببريم.
· مقوله جهاد در اسلام ، حكم موج براي رودخانه را دارد. اين موج محدود به آن سالها نبايد باشد. ما نياز مبرم به حركت هاي جهادي داريم كه براي خدا باشد. گمان مي كنم سال به سال از اين فضا دور و دورتر مي شويم.
· در جنگ اهميت فرماندهي به شكل برجسته تري مشخص مي گردد. از آنجا كه دشمنانمان جنگ زيرپوستي و نرم و سرد و ... با ما را تداوم داده اند، حلقه زدن دور خيمه ولايت همچنان اهميت دارد.
· ما سالها تلاش كرديم تا ثابت كنيم كه جنگ ما جنبه دفاعي داشت اما اكنون لازم نيست در لاك دفاع مطلق بخزيم و به نگهباني دادن در مرزهاي خاكي مان دل خوش كنيم. اگر چه باور عميق دارم "چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است" اما مي توانيم با استراتژي تهاجمي(نه به شكل شعاري و هزينه بر كنوني) بلكه با طرح دغدغه هاي نوراني و الهي به دلهاي معتقد و سالم نفوذ كرده و گامي به سوي تسخير انديشه جهانيان برداريم.
· پسوند مقدس در دفاع هشت ساله مان نبايد ما را از بررسي علمي ابعاد اين جهاد عظيم و مديد بازدارد. ما گنجهاي زيادي در اين جنگ، نهفته داريم.
· بسيار ديده ام گروهي از جوانان در ادارت و نهادهاي دولتي به جرم صغر سن و دست نيافتن به توفيق حضور در جبهه، از مناصب و مديريت ها كنار گذاشته شده اند. درست است كه رزمندگان، عشق خود را ثابت كرده اند اما آنها نيز بد نيستند.
اسمم نقي است و دلمشغوليم هدايت است هدايت خود و گاهي ديگران. به هنر (سينما،خطاطی و طراحی) روانشناسي و سیاست و دین علاقمندم